welcOme ^^

~

Sunday, October 9, 2011

Like! =)


Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasullullah S.A.W bersabda; " Jangan memarahi wanita mukminah. Jika kamu benci akan perangainya, nescaya ada pula yang menyenangkan daripadanya. " (H.R Muslim)



AgaMamuAkHlakmu KetaQwaanmu padaNya



Bukan harta, rupa dan keturunan yang aku pandang dalam mencari dirimu. Cukuplah agama sebagai pengikat kasih antara kita~



Andai kita memang dijodohkan.. Apa pun halangannya kita pasti akan disatukan dalam pernikahan.. Namun andai memang kita tidak dijodohkan apa pun usaha pastikan tiada hasilnya. Ya Allah, Ajarkan aku mencintai dengan sederhana..Ajarkan aku agar lebih pandai memendam cinta..Ajarkan aku untuk lebih mencintai-Mu dan kekasih-Mu.. Ya Allah, jagalah aku dari dosa cinta.. Aku mncintainya kerana Mu.. Aku akan rela mlepaskannya apabila Engkau kehendaki ~



Terkadang kasih kita sesama insaN biSa menGundang keRedhaan Tuhan, jika insan mengHargainya dan memuLiakannya~


Telah tercatat seungkap nama lelaki di Luh Mahfuz untukmu..Cuma keperibadiannya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu ~



Janganlah kamu mengimpikan seorang yang sOleh datang pada kamu tetapi seharusnya terlebih dahulu menjadi seOrang yang sOlehah ~



Ya Rabb saat aku menyukai dia, ingatlah aku bahawa akan ada sebuah akhir, sehingga aku tetap bersama yang Tak pernah Berakhir..
Ya Rabb ketika aku merindukan bakal zaujku, rindukanlah aku kepada Cinta SejatiMU..
Ya Rabb jika aku mesti mencintai seseorang temukanlah aku dengan orang yang mencintaiMu agar bertambah kuat cintaku padaMu..
Ya Rabb ketika aku berucap "aku mencintaimu" biarkanlah aku katakan kepada orang yang hatinya tertaut padaMu..
Ya Rabb jagalah cinta dihati kami agar tidak jauh dari cintaMu..
Izinkanlah aku terus mencintainya seperti mana dia menyintai.
Ameen ~



Jangan engkau kahwini wanita yang enam :

ananah
mananah
hananah
hadaqah
basaqah
syadaqah

~Imam Ghazali ~



hijau,biru,merah,kuning...=P


Antara pilihan yang antara 1 nya tanpa sedar dan jagaku memilih untuk terus menjaganya, menjaga cinta itu agar terus terjaga dan disimpan rapi. Segala keindahan datangnya dari Pencipta Semesta, segala kecacatan datangnya dari diri yang lemah ini, dikala diri terleka dia mengejutkan, di saat diri amarah dia memberi ketenangan, di saat diri kesakitan dia memberi ubat, di saat diri hampa dia pemberi semangat. Terima kasih Ya Rabb, sesungguhnya ia anugerah yang tak ternilai~



ps: lOoikee ! =) katun2 yg cntik etuh beserta ayat kt bawhnye~

No comments: