welcOme ^^

~

Sunday, October 9, 2011

Dirimu duhai sahabat =)

MOrning gLOrry !..=) ceria semacam je aku rini,,hahah mne xnye dpaat xtra.. bercuti lagi hari ni,,bagai dicita ulam mendatang kn ~ Sabtu, memang off day aku semlm tpi semlm hadiri licence klass..

Pagi2 lagi aku dh bangun rini,nak tido x mengantok n mmang berniat kalau boleh xnk tido lepas sbuh..2 orang housemte bersiap2 untuk pegi krja..tinggal la aku sorang, terasa boring plak..huhuu ~

Sedang blogwAlking + facebooking..hati aku tertarik dgn 1 artikel mngenai persahabatan =)


Apabila kita ingin bersahabat,
Janganlah kerana kelebihannya kerana mungkin dengan satu kelemahan,
Kita mungkin akan menjauhinya
Andai kita ingin berteman,
Janganlah kerana kebaikkannya,
Kerana mungkin dengan satu keburukkan,
Kita akan membencinya
Andai kita inginkan seorang teman,
Janganlah kerana sifat cerianya,
Kerana andai dia tidak pandai pandai menceriakan,
Kita mungkin akan menyalahkannya.

Andai kita inginkan sahabat yang satu,
Janganlah kerana ilmunya,
Kerana apabila dia buntu,
Kita mungkin akan mmfitnahnya
Andai kita ingin bersahabat,
TERIMALAH dia seadanya,
yang hanya manusia biasa
Jangan diharapkan terlalu sempurna,
Kerana kita sendiri pun tidak tahu
Apakah diri kita sudah cukup sempurna mengikut kehendak Allah SWT yang sebenar-benarnya...


~ Besederhanalah dalam persahabatan
InsyaAllah kita tidak akan melihat
kelemahan itu sebagai satu kelemahan ~


p/s : ikhlaskan hati dalam apa pun yg kita lakukan insyaAllah =)










No comments: