welcOme ^^

~

Monday, October 17, 2011

=(..


Aku tak thu,kekadang perasaan begini sering aku rasai ...sungguh di kala ini hati aku terasa begitu sedih..sayu, Aku tak tahu...Ya Allah, hati aku sungguh mengatakan yang aku sangat merinduiMu saat ini...Ya Allah, aku sedih...sedih aku mmbca tetapi tidak bersungguh2 memahami mkna ayat2 suciMu itu..sedih mengenangkn kelekaanku terhadapMu..sedih mngingtkn saat tibanya ajal aku nnti, yang aku sndiri tidak pasti diterima atau tidak..cukupkah amalan aku untuk bekalan? aku takut mengenangkan isi dunia kini yang makin banyak melahirkan umat yang tidak berperi kemanusiaan,yang murka terhadapMu..aku teringatkan akan isi2 dalam nashkah suci yang diutuskan melalui RasulMu yang mulia, perihal dunia akhir zaman...Ya Allah, dunia kini bermacam2 yang berlaku, bayangkanlah seorang kanak2 2 tahun yang digilis 2 buah kenderaan, orang yang lalu lalang betol2 di tempat kejadian boleh lalu tanpa menghiraukannya menyebabkan sebuah kenderaan laen menggilisnya pula, sungguh aku benci manusia mcm tu yang pentingkan diri sendiri !! sedangkan yang diorang nampak tu manusia,kanak2 kecik pulak tuu..sama bentuk fizikal bukannya haiwan...X terfikirkah kalau itu ahli keluarga mereka. Dalam suatu keadaan yang lain aku terkenangkan akan satu peristiwa dimana seekor anjing yang digilis kenderaan yang melintas, kelihatan seekor anjing yang lain tekun menarik anjing yang digilis ke tepi jalan...Wahai manusia, Yang Maha Esa mengurniakan sesuatu yang sangat bernilai untukmu, gunakanlah ia sebaek mungkin..Peristiwa budak 2 tahun yang digilis itu berlaku di China, di Malaysia berita terbaru yang membuatkn aku terkedu,bayi yang x bersalah dibunuh kejam.. benar setiap orang ade masalah masing2 tapi perlulah bersikap rasional menyelesaikan masalah tersebut bukan dengan mengambil jalan mudah dengan mengelar leher, belakang badan seorang bayi yang x bersalah..yang baru ingin mengenal isi dunia ini. Yang Maha Esa tidak sesekali akan membebani hambanya apa yang tidak mereka mampu ~ Yakinilah..

Ya Allah, aku ingin hatiku ini sentiasa terpaut padaMu..mengingati diriMu, tenang rasanye berkeadaan begitu...aku sedar aku hanyalah manusia biasa yang cepat alpa, lalai !..yang mana bila sahaja melalui suatu situasi yang laen, fikiran dan ingatanku terhadapMu luntur.. ampunilah kami, bantulah.. berilah petunjukMu buat dirku dan sahabat2ku yang laen~ Aku hamba yang lemah,yang x lepas dari berbuat kesalahan..Kerana itu aku sngat impikan seseorang yg mampu membimbing aku ke arahMu~ *BANYAKKAN MENJADI DARI MENCARI* aku suke words nih..=))

No comments: