welcOme ^^

~

Monday, October 31, 2011

'Check' diri~



hujan..
curahanmu ini..
mendinginkan suasana..~



Balik dari wad petang tadi, mata aku terasa berat..letih duty hari ini ditambah pula dengan curahan air dari langit membuatkan aku terlena sampai asar...

Petang yang segar rasenye,walaupun tak lebat dan hebat, tapi hujan petang tadi sudah cukup untuk menyejukkan isi alam, mendinginkan jiwa-jiwa yang kepanasan dan membasahkan hati-hati yang kekeringan..alhamdullillah syukur!~

Aku menjenguk satu fOlder yang memuatkan pelbagai artikel yang menarik hati.. lama aku menelitinya, banyak maksud tersirat yang disampaikan..~

Aku suke membacanya kerana ia sedikit sebanyak mengingatkan aku supaya selalu membuat ‘check list’ kehidupan yang aku jalani. Alpa!.. Selalu akan berlaku jika kita tidak pernah ambil tahu apa yang telah kita lakukan dalam kehidupan ini.


✿ܓ Bilamana nikmat ISTIQAMAH diberikan oleh Allah, maka hendaklah kita BERUSAHA dan BERMUJAHADAH untuk menjaganya..sesungguhnya istiqamah itu bukanlah sesuatu perkara yang mustahil..kamu, saya dan sesiapa jua mampu mengekalkan tahap KEIMANAN masing-masing berdasarkan biah yang terbentuk di dalam jiwa kita..✿ܓ

RAHSIA ISTIQAMAH dalam beramal : menjadikan apa yang ALLAH SUKA sebagai apa yang kita suka..(❤◕‿◕❤)



✿..Dalam kehidupan kita, ALLAH akan bagi satu PELUANG untuk kita berjumpa dengan orang yang betul MENYAYANGI diri kita, sekiranya kita LEKA..kita akan KEHILANGAN buat selamanya..tetapi kita tidak pernah tahu siapa orangnya jika kita sendiri tidak pernah SEDAR dan tidak pernah CUBA untuk MENILAI kehadirannya..mungkin setelah segalanya berlalu dan kita telah kehilangannya, masa itu barulah kita mula SEDAR kehadirannya cukup bermakna tetapi mugkin kita tidak berpeluang lagi untuk MEMILIKINYA..oleh itu, FAHAMILAH hati sesorang itu sedalamnya, curahkanlah rasa kasih sayang padanya SEIKHLAS HATI..✿

.•*´¯)❤..Jangan MENGHARAP untuk menggapai pelangi, andai rumput yang dipijak TIDAK dihargai..¸.•*´¯)❤



Hargailah setiap kesempatan yang diberikan~ Jam menunjukkan pukul 1 pagi..aku pulak sikit pn tidak terasa nak tido, hmm ni la akibatnye,bila mana aku tertido petang sampai sekarang rse ssh nak melelapkan mata.. dingin di luar pun x mampu nak kasi mata ni lelap. Aku mula menziarah dari satu blOg ke satu blOg yang laen..facebOok, mcm2 ada ' mcm iklan astro ' =P

Lama aku termenung sambil belek-belek nota kehidupan. Akhirnya,aku buka folder Saad Al-Ghamidi. Aku alunkan surah Al-Baqarah thru Mr Lappy ni....buat peneman tidur kononnya....alhamdulillah..



"Dengan nama Allah...aku hidup dan aku mati"...Zzzzzz

No comments: